همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

ربا و جبران کاهش قدرت خرید پول

جهت آشنایی دوستانی که علاقمند به مطالعه در زمینه ربا و ارزش زمانی پول در اقتصاد اسلامی هستند این مقاله رو واستون آپلود کردم ... حتما مطالعه کنید ...

در ضمن مقالات زیادی در این زمینه کار شده و اگه علاقمند هستید در سایت های معتبر علمی می تونید اونها رو پیدا کنید ... من چندتا مقاله ی دیگه هم دارم که در صورت لزوم اونها رو هم واستون میزارم ...

ربا و قدرت خرید پول

اینها رو برای این گذاشتم که دوستان عزیز اقتصادی به عنوان یک کارشناس اقتصادی بتونن دیدگاهی باز و بهتر در این مورد داشته باشند و مثل عوام مردم فکر نکنند ...

این مقاله بخشی از رساله ی دکترای آقای میثم موسایی هست ...

با تشکر

نظرات 6 + ارسال نظر
morteza دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ق.ظ http://daroohap.blogfa.com


سلام دوست عزیز

وبلاگ جالب و اموزنده ای دارید

ما شمارو لینک کردیم

اگه لایق دونستید شماهم مارو لینک کنید

سلام
ممنون ... لطف کردید ... راستش من مدیر وبلاگ نیستم و به لینک های وبلاگ دسترسی ندارم اما به مدیر اطلاع خواهم داد ...

سلام به شما دوستان اقتصادی
ما وبلاگ مفید شما رو لینک کردیم خوشحال میشیم شما هم ما رو لینک کنید

سلام
خوشحالیم که مطالب وبلاگ برایتان مفید بوده ... دوستان عزیز راستش من مدیر وبلاگ نیستم و به لینک های وبلاگ دسترسی ندارم ... اما به مدیر وبلاگ اطلاع خواهم داد ...

رضایی فر چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام.آقای سیفی من درمورد این موضوع نظر چند استاد اقتصادرو پرسیدم. هیچ کدام نظر شما رو نگفتن.ونظر دکترنجفی رو واستون نوشتم.

سلام
این موضوع چون موضوع حساسی هست برخی محافظه کارانه در موردش قضاوت می کنن ... نمیدونم نظر کدوم اساتید رو پرسیدید و آیا این اساتید در این زمینه مطالعاتی داشته اند یا نه ... اما لطفا این مقاله ای که لینکش گذاشتم حتما مطالعه کنید و به همون اساتید هم نشون بدید ... اگر لازم بود من باز هم مقاله های بیشتری که در این زمینه کار شده رو بهتون معرفی می کنم ...
من خودم الان دارم روی یک بعد از این موضوع کار می کنم و ان شاءالله تا تابستان 92 چندمقاله ازش استخراج خواهم کرد ... من دارم روی موضوع "کاهش قدرت خرید پول" کار می کنم که این موضوع شبیه "ارزش زمانی پول" هست اما تفاوت هایی هم دارند ... چون در مورد ارزش زمانی کارهای زیادی انجام شده من روی موضوع کاهش قدرت خرید پول دارم کار می کنم ...
ضمنا متوجه نشدم که کدوم دکتر نجفی منظورتون بود !؟ و اینکه کدوم نظر مربوط به ایشون هست که گفتید ؟!
با تشکر - سیفی

رضایی فر پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ

دکترنجفی(علمدارلو) دکترای اقتصادکشاورزی.اگرقبل ازقرض دادن پول توافق گردد که بایدبیش از100تومان پرداخت گردد،مصداق رباست وحرام.اما اگربدهکار خودش مبلغ زیادتری پرداخت کند ثواب هم دارد. اساتید قطعا تو این زمینه مطالعه داشتند.

گفتم که اگر شما این مقاله رو مطالعه کنید به خیلی از نکات پی می برید ... این موضوع در بین عالمان اقتصاد اسلامی دارای توافق نظر صددرصدی نیست و نظرات مختلفی وجود دارد که البته این نظری که شما می گید نظر غالب هست اما نظر قاطعانه نیست ...
باز هم خواهش می کنم که این مقاله ای رو که گفتم مطالعه کنید تا متوجه منظور من بشید ...
من نگفتم اساتید مطالعه ای در این زمینه نداشتند ... اما این رو بدونید اساتید در مقاطع بالاتر هر کدوم دارای یک تخصص خواهند بود و موضوع اقتصاد اسلامی هم یکی از تخصص های رشته ی علوم اقتصادی هست که اساتید این رشته که در این زمینه تخصص دارند قطعا اشراف بیشتری بر موضوع دارند اما سایر اساتید چون در حیطه ی تخصصشان نیست اشراف کمتری دارند و حتی کمتر در این مورد اظهار نظر می کنند ...

عوض یار جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ

سلام.درصورت امکان چندمقا
له هم دررابطه با منطق فازی آپلود کنید و اگه امکانش هست پروژه کارشناسی منهدس حداد رو هم آپلود کنید چون اون هم فکرکنم در زمینه نظریه فازی کار شده بود

سلام جناب مهندس عوض یار
راستش در این موردی که میگید من اصلا اطلاعاتی ندارم ... این موضوعی هم که میبینید بنده چون خودم روش کار کردم راجع بهش مطلب گذاشتم ...
اتفاقا ما خیلی هم خوشحال میشیم که دوستان در موضوعات مختلفی که کار کردن بتونن اطلاعاتی اینجا در اختیارمون قرار بدن تا بار علمی وبلاگ انجمن هم بالا بره ...
در مورد مقاله ی آقای حداد هم باید از خودشون اجازه بگیریم ... بعدا اطلاع میدیم بهتون ...

مدیریت وبلاگ شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ب.ظ

salam. weblog haye darkhast dadan link shodan. albate sistan ghablan link shode bo.

با تشکر از مدیریت وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد