همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

تواناییهای فارغ التحصیلان اقتصاد کشاورزی و موقعیتهای شغلی و محل‌

تواناییهای فارغ التحصیلان اقتصاد کشاورزی و موقعیتهای شغلی و محل‌های کار این رشته:

 موقعیتهای شغلی و محل های کار

مراکز و واحد های  مختلفی در تولید ، تبدیل ، توزیع ومصرف محصولات کشاورزی نقش دارند و به گونه ای با مسائل اقتصاد کشاورزی مرتبط می باشند ؛ بنابراین هر یک از این مراکز و واحد ها به تناسب  ماهیت فعالیت خود ، اقدام به جذب فارغ التحصیلان این رشته برای تامین نیازهای خود می نمایند. برخی از این مراکز به شرح زیر است:

ادامه مطلب ...

طنز اقتصادی

 در دانشگاه استنفورد، استاد در حال شرح دادن مفهوم بازاریابی به دانشجویان خود بود:
۱) شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله میرین پیشش و می گین: “من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن”، به این میگن بازاریابی مستقیم

ادامه مطلب ...

طنزاقتصادی

طنزاقتصادی 

 دو اقتصاددان در پیاده رو قدم می زدند. یکی از آنها یک اسکناس چند دلاری در کنار خیابان می بیند و می گوید: یقینا این درست نیست. اگر این اسکناس آنجا افتاده بود قطعا تا به حال یکی آن را برداشته بود.


تفاوت مبنایی نظام اقتصاداسلامی و اقتصاد سرمایه ‏داری

تفاوت مبنایی نظام اقتصاداسلامی و اقتصاد سرمایه ‏داری 

 دکتر «مهدی رضوی» از اساتید برجسته‌ی اقتصاد اسلامی است که دارای فوق دکترای اقتصاد است و سال‌ها در دانشگاه‌های معتبر دنیا به تدریس مکاتب اقتصادی مختلف مشغول بوده و مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌ی اقتصاد اسلامی انجام داده است. ایشان در این مقاله به بیان تفاوت‌های مبنایی نظام اقتصاد اسلامی با نظام اقتصادی سرمایه‌داری پرداخته است.

ادامه مطلب ...

حمایت از دختران فارغ التحصیل رشته کشاورزی/اعطای وام 30 میلیونی

جزئیات حمایت از دختران فارغ التحصیل رشته کشاورزی/اعطای وام 30 میلیونی
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1391 ساعت 14:18
خبرگزاری آنا: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعلام خبر حمایت از دختران فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گفت: طبق تفاهم نامه این مرکز با بانک کشاورزی مبلغ 30 میلیون تومان وام به هر یک از این افراد تعلق می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، مریم مجتهدزاده امروز در نشست خبری که در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، در خصوص پیشنهادات مصوب شده این مرکز اظهار داشت: بسیاری از زنانی که ازدواج کرده اند به دلیل تولد فرزند مشغول به کار نمی شوند و پس از بزرگ شدن فرندشان تصمیم به اشتغال می گیرند اما با مشکل سن استخدام مواجه می شوند.

وی افزود: مرکز امور زنان برای حل مشکل این زنان پیشنهاد اضافه شدن 3 سال به سن استخدام آنها را به هیئت دولت ارائه کرد که این طرح با تصویب هیئت دولت به تمام نهادها و سازمان های دولتی ارائه شد تا در هنگام استخدام به آن توجه کنند.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه زنانی که فرزند شیرخوار دارند می توانند تا 2 سالگی فرزند تقاضای درخواست مرخصی بدون حقوق یا دورکاری داشته باشند گفت: این پیشنهاد به هیئت دولت ارائه شد که مورد تصویب قرار گرفت.

مجتهدزاده در خصوص استخدام نیمه وقت زنان گفت: برخی از زنان تمایل دارند که از همان ابتدا به صورت نیمه وقت استخدام شوند بنابراین به هیئت دولت پیشنهاد دادیم تا دو زن به صورت نیمه وقت به جای یک کارمند استخدام شوند اما حقوق و مزایای آنها نیز نصف یک کارمند باشد.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: طبق پیشنهاد مرکز امور زنان و تصویب آن در هیئت دولت زنان سرپرست خانوار از حق اولاد بهره مند شده و دخترانی که ازدواج نکرده اما سرپرستی مادر و پدر خود را بر عهده دارند از حق عائله مندی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به بیمه زنان خانه دار تصریح کرد: کار خانه داری زنان ارزش افزوده اقتصادی را به همراه دارد بنابراین مرکز امور زنان تلاش می کند تا برای احقاق حقوق این زنان قدم بردارد که جلسات کارشناسی بسیاری را با معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت کار برگزار کردیم؛ لایحه بیمه زنان خانه دار در مراحل پایانی قرار داشته و به زودی به هیئت دولت ارائه می شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی زنان نویسنده انقلاب و دفاع مقدس گفت: تا کنون 375 نویسنده زن در این سایت ثبت نام کرده اند همچنین 15 کتاب در رابطه با زنان ایثارگر در دست چاپ است.

مجتهدزاده در خصوص مرکز جامع توانمندسازی زنان عنوان کرد: این مرکز زیرنظر شورای عالی اشتغال تأسیس شده است و بر این اساس 60 میلیارد تومان برای اشتغال دختران فارغ التحصیل و زنان سرپرست خانوار در استان ها اختصاص داده ایم.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به امضای 3 تفاهم نامه با صندوق مهر امام رضا(ع)، صندوق توسعه تعاون و بانک کشاورزی برای اشتغال زنان گفت: طی تفاهم نامه ای با بانک کشاورزی از دختران فارغ التحصیل در بخش کشاورزی حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر 7 نفر از دختران فارغ التحصیل در رشته کشاورزی با یکدیگر یک تعاونی تأسیس کنند بانک توسعه تعاون به مجموع آنها 210 میلیون تومان وام می دهد تا تعاونی هایی را در زمینه گیاه پزشکی و کشاورزی ایجاد کنند.

مجتهدزاده ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته کشاورزی نیز می توانند از بانک کشاورزی تا سقف 30 میلیون تومان وام بگیرند.

انتهای پیام/