همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

جزئیات تولید بنزین از سیب زمینی

 جزئیات تولید بنزین از سیب زمینی  
                                                                                                     یک عضو انجمن تولیدکنندگان اتانول با تشریح دلایل توقف تولیدبنزین E۵در ایران از برنامه ریزی برای ساخت واحدهای استحصال اتانول سوختی از سیب زمینی، چغندر، خرما و غلات برای تولید بنزین E۵ خبر داد.
به گزارش"ندای انقلاب" پیروز پروین در گفتگو با مهر درباره دلایل توقف تولید بنزین E۵ در کشور، گفت: در حال حاضر کل ظرفیت نصب شده در صنایع مختلف کشور برای استحصال اتانول سوختی به ۱۵۰ میلیون لیتر در سال می رسد.
این عضو انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران با اعلام اینکه برای تولید اتانول سوختی و بنزین E۵ باید ظرفیتی معادل تولید ۱ میلیارد لیتر از این فرآورده زیست محیطی ایجاد شود، تصریح کرد: بر این اساس با مشارکت بخش خصوصی باید ظرفیت‌های تولید اتانول سوختی در کشور فراهم شود.

این فعال اقتصادی مهمترین مشکل پیش روی در تولید اتانول سوختی را عدم امضای قراردادهای تضمینی خرید این محصول توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی برای حذف MTBE از ترکیب بنزین و تولید بنزین E۵ باید روزانه ظرفیتی برای تولید ۲ تا ۲.۵ میلیون لیتر اتانول فراهم شود.

وی سرمایه گذاری طراحی و ساخت واحدهای جدید تولید اتانول سوختی را در مقایسه با پالایشگاه‌های نفت بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی یک واحد اتانول سوختی با ظرفیت ۲۰۰ هزار لیتر در روز به حدود ۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است.

پروین با اشاره به برنامه ریزی‌هایی برای تولید سوخت زیستی از ملاس چغندر، ضایعات سیب زمینی، غلات و خرما، بیان کرد: در هر استان بر اساس نوع محصولات تولیدی کشاورزی می توان یک واحد برای استحصال سوخت زیستی از ضایعات کشاورزی راه اندازی کرد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران از امکان تولید سالانه ۴ تا ۵ میلیون لیتر سوخت اتانولی از ضایعات کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: این ضایعات کفاف تولید بنزین E۵ و حتی E۱۰ را در کشور می دهد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون استان اردبیل قطب تولید سیب زمینی در کشور است، تبیین کرد: بر این اساس در اردیبل می‌توان با استفاده از خوراک ضایعات سیب زمینی یک واحد استحصال اتانول سوختی راه اندازی کرد.

این فعال اقتصادی همچنین از امکان راه اندازی واحدهای مشابه استحصال اتانول سوختی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با استفاده از ضایعات خرما خبر داد و تاکید کرد: در استان خوزستان هم می توان واحد استحصال سوخت از گیاهان سلولوزی را در مدار بهره برداری قرار داد.
نظرات 5 + ارسال نظر
به نام خدا سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 ب.ظ

فکرشو بکنید
" شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های سیب زمینی" !

بله....!!!

نجفی پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ http://neconomic.blogfa.com/

سلام.
من نجفی هستم. سایت جالبی دارید. البته سعی کنید که فعال تر باشه. در ضمن به همکلاسیهایتان به واسطه موفقیت چشمگیر در آزمون ارشد تبریک میگم.
موفق باشید

سلام.خیلی ممنون.

جواد فلسفی چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام.بحث جالبی بود!اگه میتونین فعالترش کنید،از آقای نجفی هم تشکر میکنم لطف دارن!
ایشا... شما هم واسه ارشد موفق باشین

سلام.خیلی ممنون.انشاالله.

محسن سیفی پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:41 ق.ظ

راستی بچه ها انجمن علمی اقتصاد در چه حالیه ؟ الان کی دبیره ؟ چه فالیتایی انجام میدید ؟

باسلام.خانم ولیپور دبیره.درحال حاضر اعضای اصلی انجمن من وخانم ولیپورهستیم.نشریه ی جدید درحال تکمیله. امامتأسفانه بنابه دلایلی هفته پژوهش برنامه ای ازانجمن علمی اقتصادبرگزار نشد.

محسن سیفی جمعه 15 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ق.ظ

نزارید انجمن اقتصاد رو زمین بمونه ... این انجمن با خون و دل تاسیس شده و آدمای زیادی واسه ارزشمند شدنش زحمت کشیدن ... پس قدرش رو بدونید ...
انجمن مگه نباید 5 عضو اصلی داشته باشه ؟!
خانم عباسی سردبیر نشریه ست ؟

آقای سیفی ماهم برای انجمن تلاش کردیم.اما متأسفانه همکاری نمیشه.اعضای انجمن کم هستند.آقای کرندی هم عضواصلی انجمن هستند.اما عضو دیگه ای نداریم.آقای کیانی سردبیر نشریه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد