همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی بلا استفاده مانده است (۷/۳/۸۷)

رئیس موسسه پژوهشهای برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی گفت: نبود کانالهای انتقال آب در سدهای کشور منجر به بلا استفاده شدن حدود 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی شده است.

دکتر محسن صمدی در گفتگو با مهر درخصوص عدم تصویب لایحه 2 هزارمیلیارد تومانی خشکسالی درمجلس هفتم، گفت: توسعه بخش کشاورزی منوط به تامین آب مورد نیاز بهره برداران است در حالی که امروزه در زمینه آبخیزداری و اراضی پایاب سدها با مشکلات فراوانی مواجه شده ایم.

رئیس موسسه پژوهشهای برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی بیان کرد: با وجود اینکه در سالهای گذشته سدهای زیادی به منظور تامین آب بخش کشاورزی احداث شده اما این ذخیره آبی به دلیل نبود کانالهای انتقال آب ( کانالهای سه و چهار) دراختیار بهره برداران دراراضی کشاورزی قرار نگرفته است.

وی اعلام کرد: به دلیل فقدان کانالهای انتقال آب در سدهای کشورهم اکنون حدود 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی بدون استفاده مانده است؛ لذا تصویب لایحه 2 هزار میلیارد تومانی به منظور تامین آب و نگه داشت آب در سفره های زیر زمینی، امر مقابله با خشکسالی را در بخش کشاورزی آسانتر می نمود.

 دکترصمدی اظهارداشت: غنی بودن سفره های آب زیر زمینی درسالهایی که با کاهش نزولات جوی روبرو می شویم، عبور از بحران خشکسالی را بسیار راحت تر می کند، این در حالی است که هم اکنون به دلیل عدم تامین به موقع اعتبارات با کمبود آب کشاورزی، صنعتی و مصرفی مواجه شده ایم.

وی با اشاره به اعلام نیاز اعتبار برای تامین آب در بخش کشاورزی از حدود دو سال گذشته تا کنون، افزود: عدم تامین اعتبارات سبب شده با وجود داشتن سد و ذخیره آب، بخشی از اراضی کشاورزی کشور به عنوان سرمایه ملی بدون استفاده باقی بمانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد